Strony

wtorek, 10 maja 2016

O skrótach na TFM.

Cześć! Tutaj znowu Aquealfe. Czy spodziewaliście się, że napiszę przez dwa dni dwa posty? No właśnie, ja też nie, ale skoro już znalazłam czas na pisanie, to lecimy! c;
Dziś napiszę o skrótach jakich używają gracze na transformice. Postanowiłam napisać akurat o tym, ponieważ wiele osób nie orientuje się w skrótach, chociaż gra już dłuższy czas. Podam tyle przykładów, ile znam.
Gj - I teraz czytajcie uważnie - ''gj'' oznacza GOOD JOB, CZYLI DOBRA ROBOTA. Dlaczego włączyłam caps locka? No bo...wiele osób myśli, że ''gj'' oznacza gej ;D Ja na początku gry również tak myślałam, więc nie nabijam się z tego aż tak bardzo, jednak dziwi mnie, dlaczego akurat ''gej''? No czemu ''gej''?! Istnieje jeszcze duuużo wyrazów, które mają w sobie litery G i J. Na przykład... em... grejfrut. (?) Ale to chyba za długie. Ok, już następne bo za bardzo się rozpisałam.
Szam - Oczywiście każdy wie, że to oznacza szaman. Tylko tak na wszelki wypadek napisałam.
Nb - Nb, czyli ''noob''. Nie wiem, czy dobrze to rozumiem, ale noob to zapewne osoba, która słabo radzi sobie w grze, tylko że tak bardziej obraźliwie. Gracze często dodają przekleństwa do tego skrótu, ale cóż. Trzeba sobie radzić.
St - Oznacza statystyki. Statystyki to wyniki, które zdobywa się w grze.
Pro - ''Pro'' to ktoś lub coś, co jest...nie wiem jak się wyrazić... jest takie... profesjonalne. To taka osoba, która sobie radzi bardzo dobrze w grze. Istnieje nawet taki tytuł.
TFM - Skrót od ''trans-for-mice''.
Surv - Survivor, czyli mapki gdy ktoś jest szamanem i próbuje uśmiercić inne myszy.
Favo - Coś takiego, gdy szaman specjalnie pomaga innej osobie a reszcie nie, czyli ją faworyzuje.
First - Osoba, która jest pierwsza w norce. Mi, gdy wchodziłam do norki często pisali ''First nb'', ''First hack'', ''First favo'', czy coś takiego degfchbjvgeyq.
BC - Bootcamp, czyli takie hard mapki.
Ban - Gdy ktoś dostaje za coś karę i nie może grać na jakiś okres czasu.
Mute - Nie można pisać. (Mój ulubiony hehe)
Pk - ''Pk'' pisze się na mapce, gdzie są dwa szamany i jest się jednym z nich, to oznacza, żeby drugi szaman nie próbował zwalać pierwszego z mapy.
Sp - Jakieś światełko, które gdy podłożysz pod myszką ona podskakuje, a raczej to światełko ją odpycha, ale dobrze.
Na dziś to tyle, do następnej notki! (*.*)
~ ZNOWU BEZ ZDJĘCIA, AQUEALFE.

1 komentarz: